Skip to main content

Ofte stillede spørgsmål

Med Bekeys digitale nøgleløsning installeret i opgangen får du som beboer mulighed for at få mad til døren, uden at du behøver at være hjemme eller udlevere en fysisk nøgle.

100+ millioner åbninger siden 2010Allerede installeret i 602+ danske postnumre60.000+ unikke brugere i Danmark og Norge

Få svar på dine spørgsmål om Bekey

Kan de digitale nøgler kopieres?

De digitale nøgler er krypteret, og kan derfor ikke kopieres.

Har I autoriseret personale til at installere i dørtelefonen og på hoveddøren?

Vi har autoriseret personale, der kører ud og installerer vores løsninger – de er typisk faguddannede låsesmede eller elektrikere.

Hvorfor er det gratis?

Bekey er gratis for beboere. Vores distributører betaler derimod et lille beløb hver gang, de åbner døren til en opgang ved hjælp af Bekey.  Ønsker du Bekey i din opgang kan du bestille her.

Hvad koster Bekey?

Prisen for beboere og boligforeninger er 0 kr.

Hvilken teknologi anvendes der?

Bluetooth-teknologi.

Chippen kan ses i oversigten af Bluetooth enheder for de, som har adgang til den. Dvs. at du ikke kan stå foran en opgangsdør og fange signalet med din telefon.

Hvem får adgang til opgangen?

Der bliver udelukkende givet adgang til personer med legitimt ærinde i en opgang. Det kan f.eks. være en hjemmeplejer, der skal besøge en ældre borger, en omdeler med lokalavisen eller en måltidskasseleverandør.

Kan beboere eller deres pårørende logge sig på systemet og få adgang via Bekey-appen?

Nej, det er ikke på nuværende tidspunkt muligt for andre end vores samarbejdspartnere at logge sig på systemet.

Hvor mange steder er Bekey installeret?

Bekey er allerede installeret i 56% af alle Storkøbenhavns opgange.

Det er en sikker og velafprøvet teknologi.

Kan uvedkommende få adgang til opgangen?

Bekeys løsning er krypteret på samme niveau som NEM-ID/MIT-ID, og vi forbedrer løbende løsningen for at sikre den bedst mulige sikkerhed, så kun dem, der må komme ind, kan komme ind. Desuden føres der log over alle adgange.

Der er for nyligt blevet installeret Bekey i min opgang, men der bliver stadigvæk ringet på døren, når jeg bestiller varer – virker det ikke?

Bekey står udelukkende for at etablere og vedligeholde den infrastruktur, der muliggør at opgangsdøren kan åbnes digitalt. Når du bestiller mad, varer og tryksager mv. til levering på din bopæl, afhænger leveringsmetoden altid af den leverandør, du bestiller hos.

Se alle vores samarbejdspartnere, som kan åbne døren ved brug af Bekey.

Hvad betyder...

I Bekey ordbogen kan du se en samlet oversigt over de ord der ofte bliver benyttet i forbindelse med Bekey.

Se Bekey ordbogen her. 

Vidste du, at det er gratis at få Bekey?

Bekeys digitale nøgle bliver installeret af vores certificerede installatører.

Nøglen til frihed

Så nemt får du Bekey i din aflåste opgang

Sådan fungerer det, når du bestiller Bekey til din opgang.

Step 1

1. Bestil Bekey

Aftalen underskrives af administrator eller bestyrelsesmedlem.

Step 2

2. Gratis installation

En Bekeymontør installerer chippen usynligt i dørtelefonen på under 10 min.

Step 3

3. Digital adgang

Distributører, hjemmeplejere m.m. kan nu anvende deres digitale adgangsnøgle til opgangen.

Step 4

4. Tryg levering

Trygge beboere kan nyde godt af den nye løsning, hvor digital adgang gør livet mere simpelt.

Er du klar til at gøre din hverdag lidt nemmere?

Med Bekeys digitale nøgle behøver du ikke være hjemme for at få levering i din aflåste opgang.

Levering fra RetNemt.
Også når du ikke er hjemme

Læs mere om Bekeys samarbejde med RetNemt.

Levering fra Aarstiderne.
Også når du ikke er hjemme

Læs mere om Bekeys samarbejde med Aarstiderne.

Levering fra Fresh.Land.
Også når du ikke er hjemme

Læs mere om Bekeys samarbejde med Fresh.Land.

Levering fra Skagenfood.
Også når du ikke er hjemme

Læs mere om Bekeys samarbejde med Skagenfood.