Beboer

Åbner dørene for nye muligheder


Med Bekey kan du modtage pakker og måltidskasser direkte på dørmåtten – helt uden at du skal bekymre dig om udlevering af nøgler eller besøg på posthuset.

Se mere

Hvad er Bekey?

Bekey tilbyder digitale adgangsløsninger, der giver pakkeposten, hjemmeplejen, avisbude og udvalgte distributører let og sikker adgang til din opgang.

Systemet fungerer via en sikker, digital platform, der automatisk tildeler krypterede digitale nøgler til udvalgte servicefolk med et ærinde i opgangen.

Løsningen monteres usynligt i din opgangs dørtelefonanlæg og du låser dig fortsat ind i opgangen med din egen nøgle, fuldstændig som du plejer.

Sådan virker det…

Step 1

Du bestiller varer, som du plejer ved leverandøren

Step 2

Din pakke leveres direkte til din adresse

Step 3

Leverandøren bruger sin digitale adgang til din opgang

Step 4

Din pakke venter på dørmåtten, når du kommer hjem

Levering lige til døren

Det er ikke længere nødvendigt at tage forbi posthuset eller pakkekiosken på vej hjem fra arbejde – med Bekey kan dine leverancer blive leveret direkte til din dørmåtte.
Vi kalder det ’Doormat-Delivery’.

Det betyder, at du hverken behøver at være hjemme eller udlevere nøgler til nogen – du skal blot fokusere på det, der er vigtigt for dig!

Sikker og nem adgang til din opgang

Bekeys adgangsløsning gør det nemmere for personer med et ærinde, som fx hjemmeplejen og pakkeposten at låse op for din opgangsdør med en sikker digital nøgle.

Du bruger fortsat din egen nøgle til at komme ind i opgangen – præcis som du plejer. Og bare rolig, der kan ikke gives adgang til din lejlighed.

Gør hverdagen lidt mere tryg

Kun personer med et ærinde får adgang til opgangen, hvilket minimerer risikoen for tricktyveri, hærværk og indbrud.

Det registreres præcist, hvem der har brugt en digital nøgle til at komme ind i din opgang og hvornår – og adgangen kan tildeles og fratages øjeblikkeligt.

Med Bekey er der desuden ingen fysiske nøgler, der skal udlånes og som kan blive væk, stjålet eller kopieret.

Kort fortalt; Bekey gør din hverdag mere tryg.

Installeret i hver anden
aflåste opgang i
Storkøbenhavn
10 mio.
døråbninger
i 2020
32.000
brugere i Danmark
og Norge

Gennemprøvet og
populær løsning

Bekey sidder allerede i mere end hver anden aflåste opgang i Storkøbenhavn.
Og vores digitale adgangsløsning anvendes desuden af 29 danske kommuner hele landet over. Her sørger løsningen for, at hjemmeplejens medarbejdere let og sikkert kan få adgang til borgernes opgange og helt ind i deres hjem – hvilket betyder mindre spildtid og derved mere tid til borgerne.

Vores kunder og samarbejdspartnere

FK Distribution
Aarstiderne
nemlig.com
DEAS

Københavns Kommune
Frederiksberg Kommune
Gladsaxe Kommune
Herlev Kommune

Albertslund Kommune
Brøndby Kommune
Hvidovre Kommune
Ishøj Kommune

Det er gratis!

Bekey er gratis at få installeret og vi sørger for al vedligeholdelse – både for dig og ejendommen.

Tilmeld din opgang









    Sådan får du Bekey
    i din opgang

    Det er gratis at få Bekey installeret i din opgang.

    Det kræver blot accept fra din ejerforening eller administrator – og den klarer vi.

    Skriv til os for at tilmelde din opgang – eller for at tjekke, om du allerede har Bekey i din opgang.

    FAQ


    Frequently asked questions

    FAQ



    Q: Hvem er jeres samarbejdspartnere?
    A:

    Vi har en lang række af samarbejdspartnere, som alle kan findes under siden Vores samarbejdspartnere.

    Q: Kan man kopiere nøglerne?
    A:

    Nej det er ikke muligt at kopiere nøglerne, da de er krypteret.

    Q: Hvilken teknologi anvendes der?
    A:

    Bluetooth teknologi. Chippen kan kun ses i oversigten af bluetooth enheder for dem som har adgang til den. Dvs. du kan ikke som fremmed står foran en opgangsdør og fange signalet med din telefon.

    Q: Hvem får adgang til opgangen?
    A:

    Der bliver KUN givet adgang til personer med et legitimt ærinde i opgangen. Det kan f.eks. være en hjemmeplejer der skal besøge en ældre borger, en omdeler med lokalavisen eller en der skal aflevere en måltidskasse.

    Q: Kan beboerne, eller deres familie og venner, logge sig på systemet og få adgang via App’en?
    A:

    Nej det er ikke på nuværende tidspunkt muligt for andre at logge sig på systemet.

    Q: Hvad er jeres erfaring med at installere i forskellige dørtelefonsanlæg?
    A:

    Vi er monteret i halvdelen af alle aflåste opgange i Storkøbenhavn og har derfor god ekspertise (mere end 20.000 opgange). Vi er ligeledes certificeret partnere af de største producenter af dørtelefoner.

    Q: Har I autoriseret personale til at installere i dørtelefonen og på hoveddøren?
    A:

    Ja, vi har kun autoriseret personale til at installere, typisk faguddannet låsesmede eller elektrikere. Vi har for tiden 10 ansatte montører.

    Q: Hvis anlægget går i stykker fordi jeres montører har gjort en fejl – hvad så?
    A:

    Så erstatter Bekey dørtelefonen.

    Q: Hvor mange steder sidder der Bekey?
    A:

    Bekey er allerede installeret i halvdelen af alle Storkøbenhavns opgange. Det er en sikker og afprøvet teknologi.

    Q: Kan man se den lille chip som monteres i dørtelefonen?
    A:

    Nej den er helt usynlig da den er monteret på indersiden af dørtelefonen.

    Q: Kan min dør blive hacket, så uvedkommende får adgang til opgangen?
    A:

    Bekeys løsning er krypteret på samme niveau som NEM-ID, og vi forbedrer løbende løsningen for at sikre den bedst mulige sikkerhed, så kun dem der må komme ind, kan komme ind.

    Q: Hvorfor skal der gives tilladelse til at andre end avisbudene kan anvende Bekey?
    A:

    Bekey bygger en infrastruktur som muliggør at bl.a. hjemmeplejen dagligt kan hjælpe de mere end 6.000 ældre borgere i Københavns Kommune, der modtager hjemmehjælp. Derudover ser vi et stigende antal ukontrollerede adgange, som gives til f.eks. distributører af mad, varer og tryksager mv. Disse trykker blot på dørtelefonanlægget og håber på at komme ind. Det generer dels beboerne samtidig med at det er usikkert hvem man lukker ind. Ved at anvende Bekey vil det kun være personer med et legitimt ærinde som får adgang til opgangen.

    Q: Vi har brugt mange penge på dørtelefonanlæg og skiftet nøgler ud. Vi er derfor bekymret for om jeres chip er fremtidssikret og om den kan ”forstyrre” noget i vores dørtelefon rent teknisk
    A:

    Vores chip er yderst avanceret, men alligevel meget simpel at installere. Chippen forstyrrer ikke jeres anlæg, og er fremtidssikret ved bl.a. at den er godkendt af de største producenter af dørtelefoner.

    Q: Der er for nyligt blevet installeret Bekey i min opgang, men der bliver stadigvæk ringet på døren når jeg bestiller varer – virker det ikke?
    A:

    Bekey står udelukkende for at etablere og vedligeholde den infrastruktur der muliggør at opgangsdøren kan åbnes digitalt. Når du bestiller mad, varer og tryksager mv. til levering på din bopæl, afhænger leveringsmetoden altid af den leverandør du bestiller hos.

    Q: Jeg vil gerne vide, hvis I installerer eller ændrer noget på min opgangsdør – hvordan får jeg det at vide?
    A:

    Bekey er på vej til at udvikle en løsning, hvor du automatisk får besked, hvis Bekey installerer, opdaterer eller udskifter løsningen.

    Q: Der er sket noget i vores opgang, og vi vil gerne have at vide om det kunne være nogle af jeres kunder?
    A:

    Bekey er i gang med at lave en side til opgangsejere, hvor man kan se, hvem der har adgang og hvornår de sidst har åbnet opgangsdøren. Indtil den er udviklet er du velkommen til at kontakte os. Så hjælper vi jer.