Beboer

Åbner dørene for nye muligheder


Med Bekey kan du modtage pakker og måltidskasser direkte på dørmåtten – helt uden at du skal bekymre dig om udlevering af nøgler eller besøg på posthuset.

Se mere

Sådan får du Bekey
i din opgang

Det er gratis at få Bekey installeret i din opgang.

Det kræver blot accept fra din ejerforening eller administrator.

Læs mere om hvordan du får Bekey i din ejendom, ved at trykke her:

Bestil Bekey her

Sådan virker det…

Step 1

Du bestiller varer, som du plejer ved leverandøren

Step 2

Din pakke leveres direkte til din adresse

Step 3

Leverandøren bruger sin digitale adgang til din opgang

Step 4

Din pakke venter på dørmåtten, når du kommer hjem

Gør hverdagen lidt mere tryg

Kun personer med et ærinde får adgang til opgangen, hvilket minimerer risikoen for tricktyveri, hærværk og indbrud.

Det registreres præcist, hvem der har brugt en digital nøgle til at komme ind i din opgang og hvornår – og adgangen kan tildeles og fratages øjeblikkeligt.

Med Bekey er der desuden ingen fysiske nøgler, der skal udlånes og som kan blive væk, stjålet eller kopieret.

Kort fortalt; Bekey gør din hverdag mere tryg.

Installeret i over 27.000 opgange
15 mio.
døråbninger
i 2021
54.000 unikke brugere i Danmark og Norge

FAQ


Frequently asked questions

FAQ



Q: Hvem er jeres samarbejdspartnere?
A:

Vi har en lang række af samarbejdspartnere, som alle kan findes under siden Vores samarbejdspartnere.

Q: Kan man kopiere nøglerne?
A:

Nej det er ikke muligt at kopiere nøglerne, da de er krypteret.

Q: Hvilken teknologi anvendes der?
A:

Bluetooth teknologi. Chippen kan kun ses i oversigten af bluetooth enheder for dem som har adgang til den. Dvs. du kan ikke som fremmed står foran en opgangsdør og fange signalet med din telefon.

Q: Hvem får adgang til opgangen?
A:

Der bliver KUN givet adgang til personer med et legitimt ærinde i opgangen. Det kan f.eks. være en hjemmeplejer der skal besøge en ældre borger, en omdeler med lokalavisen eller en der skal aflevere en måltidskasse.

Q: Kan beboerne, eller deres familie og venner, logge sig på systemet og få adgang via App’en?
A:

Nej det er ikke på nuværende tidspunkt muligt for andre at logge sig på systemet.

Q: Hvad er jeres erfaring med at installere i forskellige dørtelefonsanlæg?
A:

Vi er monteret i halvdelen af alle aflåste opgange i Storkøbenhavn og har derfor god ekspertise (mere end 20.000 opgange). Vi er ligeledes certificeret partnere af de største producenter af dørtelefoner.

Q: Har I autoriseret personale til at installere i dørtelefonen og på hoveddøren?
A:

Ja, vi har kun autoriseret personale til at installere, typisk faguddannet låsesmede eller elektrikere. Vi har for tiden 10 ansatte montører.

Q: Hvis anlægget går i stykker fordi jeres montører har gjort en fejl – hvad så?
A:

Så erstatter Bekey dørtelefonen.

Q: Hvor mange steder sidder der Bekey?
A:

Bekey er allerede installeret i halvdelen af alle Storkøbenhavns opgange. Det er en sikker og afprøvet teknologi.

Q: Kan man se den lille chip som monteres i dørtelefonen?
A:

Nej den er helt usynlig da den er monteret på indersiden af dørtelefonen.

Q: Kan min dør blive hacket, så uvedkommende får adgang til opgangen?
A:

Bekeys løsning er krypteret på samme niveau som NEM-ID, og vi forbedrer løbende løsningen for at sikre den bedst mulige sikkerhed, så kun dem der må komme ind, kan komme ind.

Q: Hvorfor skal der gives tilladelse til at andre end avisbudene kan anvende Bekey?
A:

Bekey bygger en infrastruktur som muliggør at bl.a. hjemmeplejen dagligt kan hjælpe de mere end 6.000 ældre borgere i Københavns Kommune, der modtager hjemmehjælp. Derudover ser vi et stigende antal ukontrollerede adgange, som gives til f.eks. distributører af mad, varer og tryksager mv. Disse trykker blot på dørtelefonanlægget og håber på at komme ind. Det generer dels beboerne samtidig med at det er usikkert hvem man lukker ind. Ved at anvende Bekey vil det kun være personer med et legitimt ærinde som får adgang til opgangen.

Q: Vi har brugt mange penge på dørtelefonanlæg og skiftet nøgler ud. Vi er derfor bekymret for om jeres chip er fremtidssikret og om den kan ”forstyrre” noget i vores dørtelefon rent teknisk
A:

Vores chip er yderst avanceret, men alligevel meget simpel at installere. Chippen forstyrrer ikke jeres anlæg, og er fremtidssikret ved bl.a. at den er godkendt af de største producenter af dørtelefoner.

Q: Der er for nyligt blevet installeret Bekey i min opgang, men der bliver stadigvæk ringet på døren når jeg bestiller varer – virker det ikke?
A:

Bekey står udelukkende for at etablere og vedligeholde den infrastruktur der muliggør at opgangsdøren kan åbnes digitalt. Når du bestiller mad, varer og tryksager mv. til levering på din bopæl, afhænger leveringsmetoden altid af den leverandør du bestiller hos.

Q: Jeg vil gerne vide, hvis I installerer eller ændrer noget på min opgangsdør – hvordan får jeg det at vide?
A:

Bekey er på vej til at udvikle en løsning, hvor du automatisk får besked, hvis Bekey installerer, opdaterer eller udskifter løsningen.

Q: Der er sket noget i vores opgang, og vi vil gerne have at vide om det kunne være nogle af jeres kunder?
A:

Bekey er i gang med at lave en side til opgangsejere, hvor man kan se, hvem der har adgang og hvornår de sidst har åbnet opgangsdøren. Indtil den er udviklet er du velkommen til at kontakte os. Så hjælper vi jer.