Skip to main content

Digitale hjælpemidler til de varme hænder

Digitale hjælpemidler giver hjemmeplejen simpel og sikker digital adgang helt ind i borgernes hjem.

100+ millioner åbninger siden 2010Allerede installeret i 602+ danske postnumre60.000+ unikke brugere i Danmark og Norge

Hvordan kan Bekey hjælpe hjemmeplejen?

Bekey tilbyder hjemmeplejen digitale hjælpemidler, der giver hjemmepleje personalet mere tid til den enkelte borger.
Bekeys SmartRelay 2.0 sættes i en ejendoms opgang, så aflåste opgange ikke længere er en hindring for at nå ind til borgeren.
Bekeys SmartLock 2.0 sættes på borgerens dør, så personalet kan få adgang helt ind til borgerens hjem.
Derudover tilbyder Bekey også en SmartKeyBox til opbevaring af fysiske nøgler.

 Sådan fungerer adgangssystemet

Systemet fungerer via den sikre, digitale platform, Netkey, hvorfra der kan uddeles krypterede digital adgang til udvalgt hjemmepleje personale. Denne digitale adgang benyttes til at låse Bekeys nøglefrie lås op.

Installation af Bekeys digitale adgangsløsning

Bekeys adgangsløsninger monteres i opgangens dørtelefonanlæg og direkte på borgerens hoveddør. Borgeren og dennes familie kan stadig bruge fysiske nøgler som vanligt, selvom den digitale adgang er installeret.

Optimering af processer og tidsforbrug med digitale hjælpemidler fra Bekey

Med Bekeys digitale hjælpemidler i form af en nøglefri lås sparer kommunen al den tid og administration, der i dag bruges på at håndtere fysiske nøgler. I stedet kan nøglerne håndteres digitalt gennem et elektronisk nøglesystem. Gennem nøglesystemet modtager hjemmepleje medarbejderen en digital adgang til den nøglefrie lås. Det giver grundlag for at optimere processer og anvende ressourcerne mere effektivt.

Få mere tid hos borgeren

Borgerens velfærd er naturligvis det vigtigste. Bekey bidrager derfor med velfærdsteknologi i hjemmeplejen, som har til formål at give mere tid til velfærden. I stedet for at hjemmepleje personalet f.eks. bruger tid på at lede efter den rigtige nøgle eller kører forgæves, fordi en nøgle mangler, kan den dyrebare tid bruges hos borgerne.

Til borgers opgang

SmartRelay 2.0

Bekeys bluetooth lås, SmartRelay 2.0 sættes i ejendommens dørtelefon, så personalet nemt har adgang til opgangen.

Til borgers dør

SmartLock 2.0

Bekeys SmartLock 2.0 sættes på borgerens hoveddør, så personalet kan få adgang helt ind til borgerens hjem.

Digital nøglebox

SmartKeyBox 2.0

Bekey tilbyder også en SmartKeyBox med digital adgang til opbevaring af fysiske nøgler til personalet.

Digitalt adgangssystem

Så nemt foregår nøglefri hjemmepleje

Skift til Bekeys digitale adgangssystem og få mere tid til borgeren.

Bekeys digital nøglehåndtering

Digital adgangssystem

Nøglerne håndteres digitalt gennem et elektronisk adgangssystem.

Nøglefri hjemmepleje

Digital adgang

Gennem adgangssystemet modtager hjemmepleje digital adgang i Bekeys app.

Nøglefri hjemmepleje

Simpel og sikker

Samme App bruges til både at låse op for borgers opgang og private dør.

Nøglefri hjemmepleje

Tid til flere og mere

Hjemmeplejen sparer tid på håndtering af fysiske nøgler og får mere tid.

Hjemmepleje personale giver kaffe til en ældre borger.

Nøglefri hjemmepleje med velfærdsteknologiske hjælpemidler

Med Bekeys digitale hjælpemidler sparer kommunen al den tid og administration, der i dag bruges på at håndtere fysiske nøgler.

Hjemmepleje personalet får en digital adgang, som de skal benytte for at komme ind i ejendommen. Der kan både gives midlertidig og længerevarende adgang i specifikke tidsrum.

Akut hjælp og logført aktivitet

Bekeys digitale adgang kan tildeles og fratages til den enkelte medarbejder øjeblikkeligt. Aktivitet bliver logført, så der er overblik over hvilke medarbejdere, der har været hvor og hvornår.

Akutte situationer

Ved en akut situation kan nærmeste medarbejder sendes direkte afsted til den pågældende borger, selvom denne ikke har den fysiske nøgle.

En tryg hverdag for borgerne

Kun personer med et legitimt ærinde får adgang til opgang og lejlighed. Det er altid muligt at spore præcist, hvem der har anvendt Bekeys digitale adgang til at lukke sig ind og hvornår.

Det øger trygheden og minimerer risikoen for tricktyveri og indbrud.

Vi sparer tid

Det siger kommunerne om Bekeys digitale nøgleløsning

Vi skulle have skiftet til Bekey for længe siden. Løsningen er simpelthen bare meget mere professionel

Kim SlotsagerAfdelingsleder for hjælpemiddelservice i Vejen kommune

Det handler om borgernes tryghed. Jo flere opgange som har installeret det digitale nøglesystem, des hurtigere og bedre mulighed har vi for at servicere borgerne trygt og godt, når det er nødvendigt

Signe GrauslundLokalområdechef, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Det er blevet meget nemmere i hverdagen at administrere nøgler og adgange med bekey. Det sparer os for unødvendig kørsel, og vi kommer hurtigere ud til borgeren

Jette T. JensenAdministrator, Glostrup kommune